Właściwie istnieją dwa gatunki asfaltu Trinidad, lądowy i z jeziora, różnią się one tym, że pierwszy ma więcej obcych domieszek, aniżeli drugi. Pokłady lądowe eksploatuje La Brea Co., a asfalt z jeziora „Trinidad Asphalt Compagnie“.

Obydwa gatunki są zresztą stosunkowo znacznie zanieczyszczone, ilość bezwartościowych domieszek dochodzi w nich nawet do -/a tak, że przyjąć by można przeciętny skład bitumu, a po jednej trzeciej na ziemiste domieszki i wodę. Najbardziej zanieczyszczonym jest asfalt lądowy, asfalt z jeziora jest czystszy, ale jakość jego także nie jest w calem jeziorze jednostajną, mianowicie partie ze środka jeziora mają znacznie mniej zanieczyszczeń, aniżeli przy brzegu.

Asfalt z wyspy Trinidad wysyła się na cały świat, transportowanie w nim materiałów bezwartościowych podrożyłoby nieracjonalnie koszta transportu a więc i cenę asfaltu, dla uniknięcia tego, asfalt oczyszcza się przed wysyłką z domieszek.